Android na Google I/O: sieciowe gry, konkurent dla Spotify i co jeszcze?
Nowości na Androida to centrum tegorocznej konferencji Google I/O. Firma zaprezentowała m.in. system rozgrywki sieciowej oraz usługę konkurencyjną dla Spotify, ale w tle tych hitów są jeszcze inne ważne rzeczy, takie jak sprawniejsze śledzenie użytkowników...
Wczoraj ruszyła konferencja Google I/O 2013. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że jest to najważniejsza w roku impreza organizowana przez giganta z Kalifornii. Firma Google nie ukrywa, że w tym roku postanowiła skupić się na dwóch platformach - Android i Chrome. To ciekawe, bo obydwie te platformy powstały w Google jakby pomocniczo, a potem po prostu wybuchły.
Rozgrywka sieciowa na Androidzie
Wśród nowości na Androida znalazł się system rozgrywki sieciowej, o którym plotkowano już wcześniej. Umożliwi on tworzenie gier dla wielu graczy z funkcjami społecznościowymi takimi jak:
tryb wielu graczy w czasie rzeczywistym,
zapisywanie osiągnięć,
rankingi graczy oraz
zapisywanie stanu gry w chmurze.
Niektóre gry już korzystają z nowych funkcji np. World of Goo, Super Stickman Golf 2 oraz Beach Buggy Blitz. Firma Google wczoraj oddała do dyspozycji deweloperów narzędzia, które pozwolą na tworzenie gier wykorzystujących te funkcje. Co istotne, dostępne są także narzędzia dla systemu iOS.
Google Play All Access - konkurent dla Spotify
Google zaprezentowała również Google Play Music All Access - usługę muzyczną w modelu abonamentowym, czy też "subskrypcyjnym" (to słowo staje się modne). Najprościej mówiąc jest to usługa konkurencyjna dla Spotify.
Nowa usługa Google będzie kosztować 9,99 USD dla użytkowników z USA. Jest ona zbudowana na bazie już istniejącej usługi do przechowywania muzyki w Google Play. Użytkownik będzie miał zatem dostęp do jednej biblioteki utworów, obejmującej zarówno jego własną kolekcję jak i utwory dostępne w streamingu. Będzie mógł również tworzyć stacje radiowe odpowiadające swoim preferencjom i korzystać z systemu rekomendacji.
Aplikację Cię pośledzą
Google I/O to konferencja dla deweloperów, a więc oprócz nowości typowo konsumenckich mówiono również o technologiach, które za nimi stoją. Jednym z ciekawszych rozwiązań przedstawionych wczoraj była technologia śledzenia użytkownika za pomocą sensorów telefonu (np. akcelerometru), a nie GPS.
Takie technologie są istotne, bo umożliwiają wprowadzanie funkcji lokalizacyjnych bez drastycznego wzrostu zużycia baterii. Dzięki temu różnego rodzaju aplikacje asystujące, takie jak Google Now, będą mogły "zorientować się" iż weszliśmy do parku lub kina i zaoferować coś na tę okazję.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że niedawno Apple przejęła firmę WiFiSLAM oferującą podobną technologię śledzenia. To pokazuje, że toczy się gra o mobilną lokalizacje użytkownika w złożonej i ciasnej przestrzeni miejskiej.
Inne Androidowe ciekawostki
Ponadto w przyszłym miesiącu w sklepie Google Play ma się pojawić nowe urządzenie - Galaxy Samsung S4. Podobnie jak urządzenia z linii Nexus, będzie on sprzedawany niezależnie od operatorów, ale trzeba będzie za niego zapłacić niecałe 650 dolarów.
Google zaprezentowała również rozszerzenie oferty edukacyjnej - Google Play for Education. W jej ramach oferowane będą tablety Nexus napakowane treściami edukacyjnym.
Źródło:
Dziennik Internautów
Data dodania:
16.05.2013 09:14, przez: ches_ter
Czytano:
2377 razy
Ocena:
- Brak ocen
|
|