Dostawcy internetu chcą sprostać oczekiwaniom klientów
Dziennik Internautów zapytał czołowych dostawców internetu w Polsce, jaka będzie ich reakcja na najnowszą ofertę UPC Polska - internet o prędkości pobierania 30 Mbps za 120 zł miesięcznie. Część z firm zapowiada rychłe wprowadzenie zmian, jednak prędkość nie będzie kluczowym czynnikiem w ich ofertach.
Wczoraj, 15 kwietnia 2009 r., UPC Polska podwyższyła prędkości swoich usług internetowych dla klientów indywidualnych. Prędkość pobierania w najszybszej usłudze Ultra 20 Mbps została zwiększona do 30 Mbps przy jednoczesnej obniżce ceny abonamentu.
Dziennik Internautów zainteresował się czy i jak na nową ofertę UPC odpowiedzą inni polscy operatorzy. O plany zapytaliśmy czołowych dostawców internetu dla klientów indywidualnych na polskim rynku (w kolejności alfabetycznej): ASTER, Dialog, Netia, TP S.A. oraz Vectrę. W publikacji nie uwzględniliśmy GTS Energis, który od stycznia bieżącego roku obsługuje tylko i wyłącznie klientów biznesowych.
ASTER
pracuje już nad nową ofertą, która połączy internet stacjonarny i mobilny, poinformowała DI Monika Rutkowska, rzeczniczka firmy ASTER. - Wiemy, że wymagania internautów stale rosną, dlatego pracujemy nad zwiększeniem pasma w pakietach internetowych ASTER i w najbliższym czasie poinformujemy o zmianach. Dodatkowo, przygotowujemy nową, atrakcyjną promocję, łączącą internet stacjonarny i internet mobilny (pakiety Data). Ma to być jedyna tego typu oferta na rynku.
Przedstawicielka firmy dodaje, że ASTER oserwuje rosnące zainteresowanie internetem mobilnym jako uzupełnieniem internetu stacjonarnego, dlatego też w ofertach promocyjnych dostawca zamierza łączyć te dwa produkty. Niestety nie udało nam się uzyskać szczegółów dotyczących nowej oferty.
NETIA
Karol Wieczorek z biura prasowego Netii stwierdził, że obecna oferta operatora "cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów".
Uważamy, że nasza oferta spełnia oczekiwania klientów a oferowane prędkości (do 16 Mb/s) zaspokajają bieżące potrzeby klientów. Jeśli zauważymy wzrost zapotrzebowania ze strony klientów, z pewnością odpowiemy na nie w postaci nowej oferty.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA
Z kolei Telekomunikacja Polska ma w swojej ofercie internet o prędkości pobierania od 256 kb/s do 15 Mb/s w technologii ADSL. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP zapewnił, że firma na bieżąco przeprowadza zmiany w swojej ofercie, dostosowane do potrzeb rynku. - Przykładowo w kwietniu w ramach promocji „Bezpieczny internet" TP zmniejszyła cenę neostrady w prędkości 2Mb/s z 89 zł na 79 zł. Ponadto klienci mogą liczyć na dodatkowe bonusy: bezpłatny pakiet e-bezpieczeństwo firmy McAfee i prezenty, np. nawigację GPS LARK FreeBird 35.6 lub drukarkę HP DeskJet D1560. - tłumaczy Jabczyński.
- Zaoferowaliśmy klientom również usługi telewizji i domowej wypożyczalni filmów, korzysta z nich już 113 tys. klientów (dane na 31.12.2008 r.). Obecnie technologia ta ewoluuje w ADSL 2+. - dodaje rzecznik Grupy TP.
Jak wyjaśnia przedstawiciel Telekomunikacji Polskiej klienci oczekują, że przez internet będą mieć dostęp do coraz większej ilości treści w bardzo dobrej jakości. By móc im to zaoferować, w niedalekiej przyszłości operatorzy powinni oferować internet w prędkości 50 czy 100 Mb/s.
Takiej możliwości nie daje technologia ADSL - tłumaczy Wojciech Jabczyński, dlatego w najbliższych latach konieczne są inwestycje w sieci światłowodowe, w technologii FTTH - Fiber to the Home. TP testuje już takie rozwiązanie na nowo wybudowanym osiedlu w Warszawie. Klienci wprowadzający się do nowych mieszkań od razu mogą zamówić ofertę na łączu światłowodowym, z dostępem do internetu w prędkości 50 Mb/s.(...) Z uwagi na cenę FTTH znajdzie jednak zastosowanie głównie w miastach, a tam przede wszystkim w nowych budynkach - pisze Jabczyński.
VECTRA
Natomiast Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry zwraca uwagę, iż UPC obniżyła cenę najwyższego pakietu, natomiast za pozostałe pakiety klientom tej firmy przyjdzie zapłacić więcej niż poprzednio. Przedstawiciel Vectry zaznacza, że o 6 zł zdrożał pakiet Sprint, który - według doświadczenia Vectry - jest prawdopodobnie najchętniej wybierany przez abonentów. Stefaniak dodaje:
Proszę też zwrócić uwagę, że rynek, na którym działa UPC jest inny (duże miasta) niż ten, na którym działa Vectra - małe i bardzo małe miejscowości. Stąd musimy brać pod uwagę zapotrzebowanie i oczekiwania naszych własnych klientów. Jeśli któryś z nich potrzebuje większej prędkości niż standardowe 1 Mbps, Vectra daje taką możliwość pobierając zaledwie 5 zł więcej. W UPC przejście na pakiet wyższy kosztuje 25 zł więcej – owszem, za tym idzie też większa prędkość, ale Vectra - ze względu na specyfikę naszych klientów - uważa, że nasza usługa jest dobrze dopasowana do ich potrzeb i możliwości.
Na pytanie o zwiększenie prędkości w ofercie Vectry Krzysztof Stefaniak wyjaśnia: Na razie nie ma konkretnych planów ale nie jest to wykluczone nawet w najbliższej przyszłości. Obserwujemy rynek i stale podążamy za potrzebami naszych klientów oraz możliwościami technologicznymi.
Źródło:
Dziennik Internautów
Data dodania:
16.04.2009 20:33, przez: ches_ter
Czytano:
2303 razy
Ocena:
- Bardzo dobry (4.14/5)
Liczba ocen: 7
|
|