Google i Microsoft - najbardziej wartościowe marki
Marka "Google" jest warta 100 miliardów dolarów i jest najbardziej wartościowa na świecie - wynika z corocznego raportu Millward Brown. Raport przedstawia wartość światowych marek, analizuje trendy i rynek. Godne odnotowania jest to, że w raporcie uwzględniono wiele marek technologicznych.
Za najbardziej wartościowa markę uznano Google, na drugim miejscu jest Microsoft z 76 miliardami dolarów. Na trzecim miejscu Coca Cola z 67,7 miliardami dolarów.
W pierwszej dziesiątce znalazło się aż sześć marek technologicznych. Wniosek? Konsumenci coraz bardziej polegają na technologii i wykorzystują ją bez problemów w życiu codziennym.
Oto ranking pierwszych dwudziestu najcenniejszych marek:
1. Google ($100 B)
2. Microsoft ($76.2 B)
3. Coca-Cola ($67.6 B)
4. IBM ($66.6 B)
5. McDonalds ($66.5 B)
6. Apple ($66.1 B)
7. China Mobile ($61.2 B)
8. GE ($59.7 B)
9. Vodafone ($53.7 B)
10. Marlboro ($49.4 B)
11. Walmart ($41 B)
12. ICBC ($35 B)
13. Nokia ($35.1 B)
14. Toyota ($29.9 B)
15. UPS ($27.8 B)
16. Blackberry ($27.4 B)
17. HP ($26.7 B)
18. BMW ($23.9 B)
19. SAP ($23.6 B) 20. Disney ($23.1 B)
21. Tesco ($22.9 B)
22. Gillete ($22.9 B)
23. Intel ($22.8 B)
24. China Construction Bank ($22.8 B)
25. Oracle ($21.4 B)
Coraz większą wartość na rynku zyskują marki związane z operatorami mobilnymi, lekkimi drinkami, kawą i fasfoodami. Tracącym jest rynek przemysłu samochodowego oraz instytucje finansowe i ubezpieczeniowe. W strefie gier prym wiedzie Nintendo DS wyceniony na 10 miliardów dolarów. Kolejnymi cennymi są: Wii, Xbox 360 (4,5 miliarda dolarów). Dramatycznie spadła natomiast wartość XBox 360 i PS3, które zostały wycenione na 341 milionów dolarów.
Ogóle wnioski wynikające z tegorocznego raportu? Konsumenci nadal przedkładają jakość nad ilość produktu, jednak ich duża część także zwraca coraz większą uwagę na wartość jaką dostaje za swoje
Źródło:
Dziennik Internautów
Data dodania:
05.05.2009 10:35, przez: ches_ter
Czytano:
1649 razy
Ocena:
- Brak ocen
|
|