Agora i YouTube podpisały komercyjną umowę partnerską
W ramach współpracy na YouTube m.in. powstaną kanały: Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz kanały dedykowane poszczególnym serialom produkowanym przez A2 Multimedia, firmę producencką, której Agora jest współwłaścicielem wraz z Grupą ATM. Na mocy umowy w kanałach tych YouTube będzie sprzedawać reklamy, z których część dochodu trafi do Agory.
W momencie startu wszystkie te kanały będą zawierać łącznie ponad 7500 filmów, a w każdym kolejnym tygodniu będzie na nie trafiać kilkaset nowych filmów.
- Cieszymy się bardzo z nawiązania współpracy z Agorą, dzięki której jej atrakcyjne treści wideo będą trafiały na YouTube, jednocześnie stając się nowym źródłem przychodów dla partnerów - powiedział Anthony Zameczkowski z YouTube.
Funkcje społecznościowe YouTube umożliwiają użytkownikom ocenianie filmów wideo w kanałach YouTube, omawianie ich poprzez komentarze tekstowe i odpowiedzi wideo, a także dzielenie się nimi jednym kliknięciem w innych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, dzięki czemu treści te odkrywają kolejni widzowie.
Agora liczy, że ta współpraca przyczyni się do zwiększenia oglądalności produkcji tej firmy, ale także pomoże w ich spieniężeniu. Przy filmach udostępnionych w kanałach Agory, YouTube będzie sprzedawać reklamy, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll i dzielić się dochodem z polskim partnerem.
Agora będzie korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu Agora będzie mogła zdecydować, czy zidentyfikowane w ten sposób filmy wideo zablokować (może to zrobić globalnie lub na wybranym obszarze), śledzić agregowane przez YT dane demograficzne i geograficzne przydane w analizie popularności treści, czy też monetyzować.
Źródło:
Dziennik Internautów
Data dodania:
22.04.2010 15:08, przez: ches_ter
Czytano:
4607 razy
Ocena:
- Brak ocen
|
|