Internauci kupują prezenty "w realu"
W tym roku mniejsza część internautów kupowała prezenty w Sieci. Wygląda na to, że kurierom i poczcie już nie ufamy na tyle, aby powierzać im los gwiazdkowego prezentu – wynika z badań firmy Gemius.
Najnowszy raport firmy Gemius dotyczy zwyczajów bożonarodzeniowych obchodzonych w domach internautów. Badanie przeprowadzono między 11 a 14 grudnia 2008 roku na grupie 1200 internautów w wieku 15 lat i więcej.
Internauci okazują się ludźmi przywiązanymi do tradycji. Aż 91% badanych planuje w nadchodzące święta dzielić się z najbliższymi opłatkiem, a niewiele mniej składać życzenia podczas wigilijnej uroczystości. Ośmiu na dziesięciu internautów obdaruje bliskich prezentami, a 76% przygotuje nakrycie przy stole dla niespodziewanego gościa. Religijny charakter świąt podkreśli wspólne wyjście na pasterkę oraz czytanie Pisma Świętego. Kolędy zabrzmią w domach ponad połowy internautów.
Główne świąteczne skojarzenia internautów to choinka oraz czas spędzony z rodziną (odpowiednio 55% i 50% wskazań). Dla co trzeciego internauty Boże Narodzenie to przede wszystkim święto religijne.
Mężczyźni dużo częściej niż kobiety utożsamiają Boże Narodzenie z odpoczynkiem i relaksem oraz jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole, z kolei panie z zakupami oraz przygotowaniem świątecznych potraw.
Nieodłączną częścią świąt są prezenty. W momencie przeprowadzania badania (a więc na niecałe dwa tygodnie przed Wigilią) niemal połowa internautów (46%) dokonała już zakupu przynajmniej części gwiazdkowych prezentów.
Spośród nich 28% zdecydowało się na zakup za pośrednictwem internetu. To o 6 pkt procentowych mniej niż przed rokiem. Internauci częściej kupowali prezenty w supermarketach i centrach handlowych. Wśród produktów kupowanych online na popularności straciły między innymi książki oraz płyty/filmy.
Zmniejszył się też odsetek internautów, którzy na dwa tygodnie przed świętami dopiero planowali zakup prezentu za pośrednictwem sieci. W sumie w tym roku 22% internautów kupujących prezenty gwiazdkowe dokonało lub planowało dokonać zakupu online, z kolei w roku ubiegłym – 25%. Zdaniem analityków Gemiusa wynika to ze spadku zaufania do poczty i firm kurierskich, które nie zawsze dostarczą prezent na czas.
Źródło:
Dziennik Internautów
Data dodania:
19.12.2008 20:33, przez: ches_ter
Czytano:
1870 razy
Ocena:
- Brak ocen
|
|