emSzmal 3 to kolejna wersja dobrze znanej aplikacji służącej do zarządzania finansami. Umożliwiającej przechowywanie informacji o operacjach finansowych, a także pobieranie ich bezpośrednio z serwisów internetowych wybranych banków.
W tej edycji programu możemy definiować dowolną ilość rachunków z różnych banków jednocześnie. A także dodawać rachunki nie powiązane z żadnym konkretnym bankiem. Wszystkie rachunki można dowolnie grupować, a zgromadzone na nich środki finansowe widoczne są w postaci podsumowań dla każdej z grup osobno.
Funkcja automatycznego sprawdzania salda na rachunkach zadba o aktualność prezentowanych informacji, bez dodatkowej ingerencji ze strony użytkownika. A także poinformuje nas o tym fakcie za pomocą wiadomości e-mail lub SMSem.
Na rachunkach możemy samodzielnie dodawać/edytować i usuwać operacje, również w tym przypadku program samodzielnie zatroszczy się o aktualizację sald na rachunkach. Podstawowa funkcjonalności programu, czyli zautomatyzowane pobieranie wyciągów bankowych została rozszerzona o możliwość ręcznego importowania wyciągów z plików CSV.
Rozbudowany został również mechanizm filtra operacji z możliwością definicji własnych kryteriów wyszukiwania. Pozwalający w bardzo prosty sposób przeszukiwać wyciągi po takich parametrach jak nazwa kontrahenta, nr rachunku, tytuł płatności czy kwota transakcji.
Program pozwala na zdalną / wielostanowiskową pracę, w której każdy z użytkowników programu może otrzymać nie tylko różne uprawnienia, ale także posiadać dostęp jedynie do wybranych przez administratora rachunków. Co więcej, możemy także ograniczyć prezentowane użytkownikom dane jedynie do tych operacji, które spełniają zdefiniowane kryteria.
Z pozostałych funkcji programu warto wspomnieć o: - możliwości przypisywania własnych notatek, grup oraz statusów do operacji - eksporcie operacji bankowych do plików w formacie CSV/XML oraz HTML - opcji wydruku pojedynczych lub całych zestawień operacji - archiwizacji wyciągów (pozostaną one dostępne w programie także po zamknięciu konta).
Program stanowi doskonałą pomoc w zarządzaniu realizacji zamówień ze sklepów lub aukcji internetowych. Zwłaszcza ze względu na obsługę Płatności Allegro oraz pluginu umożliwiającego automatyczne księgowanie w aplikacji firmy INSERT – Sello.
Program wymaga instalacji pakietu Microsoft .NET Framework 3.5.